Вино року 2023

Вино року 2023

Час читання - 5 хв.

Світ вишуканого вина, як і світ високої моди, чутливо реагує на глобальні економічні та соціальні зміни. Одні напої залишаються в трендах роками, а інші — швидко відходять у тінь, не встигнувши закріпитись на світовому ринку.

Тенденції 2023 року: чого очікувати від вина?

У цьому році на нас чекає багато цікавих тенденцій, які надалі формуватимуть головні напрями в індустрії вина. Розглянемо десять основних трендів виноробства 2023 року.

  1. Зростання інтересу до легких та витончених червоних вин. Покупці дедалі частіше обирають свіже та делікатне світло-червоне вино. Піно Нуар, Цвайгельт, Каберне Фран і подібні до них напої посідають верхні сходинки в топі. Як і раніше, вино червоне — найпопулярніша серед споживачів категорія, проте вона підтримує загальну тенденцію на зменшення вмісту алкоголю у складі вина.
  2. Алюмінієві банки замість пляшок. Маркетологи стверджують, що продажі вина в алюмінієвих баночках у цьому році збільшаться майже в два рази. Поступово споживачі усвідомлюють переваги такої тари: баночка швидко відкривається, містить зручну кількість вина, легко транспортується та утилізується.
  3. Ігристі вина переходять у категорію повсякденних напоїв. Ціни на преміальні ігристі напої підвищуються, тому споживачі знаходяться в активному пошуку доступних аналогів. Підібравши привабливий варіант у відповідній для себе ціновій категорії, багато хто так і залишається з ним — обирає простіше ігристе вино, але купує його частіше. Згідно зі статистикою, недороге ігристе біле вино упевнено відтісняє пиво, націлившись на лідерство в категорії напоїв із бульбашками.
  4. Всі у захваті від рожевого! Уже не перший рік продажі рожевого вина зростають, а сам продукт виходить з образу суто літнього напою. Найбільш популярне рожеве ігристе, про що свідчить також і зростання цін на цю категорію. У списку популярних повсякденних вин — Піно Гріджіо, Совіньйон, Просеко та багато інших.
  5. Екологічне виноробство. Тенденція на екологічне виробництво стає дедалі важливішою та обіцяє бути дуже помітною в 2023 році. Споживачі частіше цікавляться походженням продуктів на своєму столі, у тому числі й алкогольних напоїв. З чого складаються, як виробляються, як це впливає на навколишнє середовище та здоров’я людини, ці питання сьогодні ставлять собі мало не всі. У відповідь виноробні запускають методи екологічного землеробства, мінімізують відходи та зменшують використання води.
  6. Вина з малим вмістом алкоголю або зовсім безалкогольні. Всі хочуть смакувати вином — навіть ті, кому не дозволяє здоров’я або обставини, тому безалкогольні вина такі популярні. У 2023 році помітною є тенденція до розширення їх асортименту, підвищення якості та рівня представленості в різних каналах продажу. Новий тренд — пити смачні вина без жодної шкоди для здоров’я та працездатності. 
  7. Успіх віртуальних дегустацій. Через пандемію COVID-19 багато виноробень започаткували практику віртуальних дегустацій, яка дозволила їм підтримувати особистий контакт з клієнтами по всьому світу. Ця практика виявилась настільки успішною, що переросла у тенденцію, яка зберігається зараз та триватиме протягом наступних років. Віртуальні дегустації допомагають виноробням гідно представити свої продукти, зацікавити споживачів та догодити тим клієнтам, які віддають перевагу онлайн-шопінгу (варто зазначити, що кількість таких зростає щороку).
  8. Натуральність передусім! Дедалі більшої популярності набуває натуральне виноградне вино, яке виробляється без добавок та з мінімальним втручанням у сам процес. Це крафтові вина з вираженим смаковим профілем, цікаві та привабливі для споживачів. Сучасні покупці переймаються походженням вин та способами їх виробництва, тому популярність натуральних продуктів зростатиме і надалі.
  9. Правдивість та прозорість — все як на долоні! У грудні 2023 року для європейських виробників почалась нова епоха: про всі компоненти, які входять до складу вина, споживачеві тепер надається повна інформація. Для цього передбачені два способи: класичний, коли інгредієнти вказуються на етикетці, та більш сучасний, коли про склад продукту можна дізнатися за QR-кодом. Зараз існують різні думки щодо нових правил. Дослідники вважають, що насправді споживачі мало цікавляться складом вина, вважаючи за замовчуванням, що це натуральний продукт без сторонніх домішок. Тому новий закон про маркування не буде значно впливати на обсяги продажів. А прихильники натуральності лише обома руками за нові правила та не дочекаються, коли ж виробники конвенціональних вин будуть нарешті змушені звітувати про склад своїх напоїв.
  10. Не шампанським єдиним! Через нестабільні врожаї та невпинний ріст цін на шампанське споживачі шукають альтернативу і дедалі частіше обирають ігристе — напівсолодке або сухе вино. Конкуренцію Шампані склали англійські ігристі вина, які не поступаються за якістю найкращому шампанському. Асортимент розширюється щороку — виробники пропонують ігристі з різних сортів винограду, виготовлені у різних стилях, ще й за доволі приємними цінами. Зазвичай вартість такого вина відповідає якості, що цілком задовольняє споживачів.

Вино року від МЕТРО — яке воно?

Кожного року винні експерти METRO обирають партнера для створення ексклюзивного Вина року. Спочатку визначається географічний регіон, який буде представлений цьогоріч, а потім починаються пошуки виробника та дегустація вин.

Обравши партнера, експерти METRO створюють унікальну упаковку та концепцію купажу для Вина року, призначеного виключно для клієнтів мережі METRO.

Завдяки ретельному відбору та професіоналізму експертів, Вино року цілком задовольняє очікування клієнтів щодо якості, смаку, вартості, походження та екологічності. Це видатне вино, яке підходить для більшості приводів та до будь-якої пори року, має високу якість та неперевершений смак.

 

Спробуйте вишукане вино із сонячної Іспанії!

Ексклюзивна колекція вин представляє всесвітньо відомий регіон виноробства Ріоха (RIOJA) з високим статусом D.O.Ca. Вина Ріоха поєднують традиційне походження з високою якістю та сучасним стилем.

На етикетці можна побачити позначку «X», яка свідчить про найкращий зібраний виноград та найвищу якість напою. У виробництві використовуються сучасні методи, які дозволяють створювати свіже фруктове вино, яке відповідає тенденціям ринку.
Потіште себе вишуканим вином із легендарного регіону за приємною ціною, яку пропонують лише власні бренди METRO.

 

CEPA DIVISA VENDIMIA SELECCIONADA

Виразне темпранільо кілька місяців витримується у дубових бочках, щоб подарувати нам свіже насичене вино.

Ферментація проходить у бетонних резервуарах при контрольованій температурі 28°C. Вино витримується протягом 4 місяців у бочках з американського та французького дуба.

Фруктовий насичений смак із нотами лакриці та спецій. Має ніжну кислотність та м’які таніни, а також довгий свіжий посмак.

Ідеально підходить до різних сортів білого та червоного м’яса, італійської пасти, страв азійської кухні, овочів-гриль.

 

CEPA DIVISA VIURA

Білий виноград популярного сорту Віура зібраний у різних областях регіону Ріоха Альта.

Після холодної мацерації сусло ферментується при контрольованій температурі. Протягом 2 місяців вино зріє у резервуарі разом із осадом, щоб зберегти сортові аромати, набути справжньої гармонії та ідеальної текстури.

Келих такого вина чудово смакує з легкими закусками, оливками, горіхами тощо. Стане чудовим вибором до страв азійської кухні, білого м’яса, холодних паштетів, риби та морепродуктів.

 

CEPA DIVISA ROSÉ

Дуже виразне рожеве вино з фруктовим смаком та елегантними нотками ароматних трав. 

Виноградний сік проходить холодну мацерацію на мезгі протягом 10–12 годин. Ферментується при контрольованій температурі 13–15°C, щоб зберегти ніжний аромат винограду.

Це ідеальне вино до страв середземноморської та азійської кухні, італійської пасти, м’яса різних видів, сирів, овочів, смаженої риби.

 

Особливості інвестування у вино

Фахівці вважають, що інвестування у вина — справа стабільна навіть у нестабільні та невизначені часи. Почнемо з того, що у найгіршому випадку, вино можна просто випити! Спеціалізовані інвестиційні компанії, як-то Vinovest, співпрацюють із найкращими майстрами вина, щоб підібрати вигідні портфелі для своїх клієнтів. 

Головний торговельний майданчик винами Liv-ex визначив найпривабливішим предметом інвестицій Бургундію. Шампань буквально дихає їй у спину, а Бордо дещо поступається позиціями. Так, у рейтингу світових вин на перших 12 сходинках можна побачити лише Бургундію та Шампань, а Мутон-Ротшильд від Бордо посів тільки 13 місце.