18 ресторанних трендів світу, які будуть популярними в 2022 році

Час читання - 9 хв.

Світова пандемія, локдауни та занепокоєність власним здоров'ям — усі ці фактори змінювали ресторанні тенденції та харчові звички впродовж останніх років. Новий 2022 рік не стане винятком і лише поглибить нововведення на глобальному та локальному ринках. Саме тому ми зібрали для вас 18 трендів у світі HoReCa від ресторанних експертів. Обов'язково зверніть на них увагу, щоб зробити ваш заклад, готель або кейтеринг актуальним для нових потреб вашої авдиторії.

ЯКІ ЗМІНИ ЧЕКАЮТЬ НА МЕНЮ В ЗАКЛАДАХ?

  • Тренд № 1. Вишукані страви

Через локдауни і розвиток доставлень гості приходитимуть в заклади здебільшого за враженнями, зокрема й гастрономічними. Тому цього року ресторани та кафе мають додати у свої меню більше страв високої кухні, а також вишуканих інгредієнтів: трюфелів, ікри, рідких сирів тощо. 

Важливу роль також відіграє подача страв. Гості хочуть відчути себе частиною ексклюзивного досвіду. Для цього ви можете залучити сомельє, аби він підібрав вина під кожну страву, навчити офіціантів подавати страви або залучити шефа до спілкування з гостями.




Які зміни чекають на процеси готування страв?

  • Тренд № 2. Більше напівфабрикатів

Заморожені напівготові страви — ще один тренд для закладів, які заощаджують свій час і сили. Усе більше закладів зменшують кількість людей у команди, тому персонал має швидше годувати позиції з меню. Саме тому заморожені напівфабрикати та очищені інгредієнти стануть ще популярнішими в 2022 році. Заморожені продукти зручніші ще й через те, що дають закладу певний запас. Отже, персонал може не хвилюватися щодо затримки доставлення свіжих інгредієнтів. Також напівфабрикати зменшують ризик використати переспілі або зіпсовані свіжі продукти.


  • Тренд № 3. Більше страв на відкритому вогні

Шефи передбачають, що в 2022 році в закладах зростатиме популярність страв, приготованих на відкритому вогні. Напевно так відбувається через те, що все більше кухарів повертаються до простих традиційних способів приготування їжі. Відкритий вогонь додає смаку стравам, а також підкреслює їхній натуральний присмак. Тому ваш заклад може звільнити на кухні місце для гриля, аби частіше використовувати його в щоденних процесах. На відкритому вогні можна готувати овочі, м'ясні та рослинні стейки, а також рибу й морепродукти. Так лосось на відкритому вогні набуває легкої копченості та специфічну хрусткість, яку неможливо повторити на плиті чи в духовці.

 

  • Тренд № 4. Консервовані продукти

Цього року шефи продовжать використовувати в стравах більше консервованих, маринованих та ферментованих продуктів. А що найголовніше — вони віддаватимуть їм центральні позиції в стравах замість того, щоб робити другорядними інгредієнтами. Цей тренд також пов'язаний із тим, що шефи хочуть економити свій час і використовувати одразу готові продукти. Деякі заклади консервують або ферментують інгредієнти самі, інші купують їх у постачальників. Цього року зверніть увагу на мариновані перці, гриби, цукіні, каперси, кімчі тощо.

Які зміни чекають на набір продуктів?

  • Тренд № 5. Більше зернових у стравах

Минулого року виробники та шефи звернулись до локальних культур, аби пошукати натхнення для страв у меню. Тому цього року в асортименті залишаться спельта, сорго, пшениця, ячмінь, овес, просо, кукурудза, полба, гречка, амарант тощо. З них готуватимуть більше хліба й випічки, а також мюслі.Для випічки використовуватимуть різноманітне борошно. Її продовжують виготовляти з круп та бобових. Можете звернути увагу на борошно зі спельти, вівса, гречки, кукурудзи, нуту, амаранту та сочевиці тощо.

 

  • Тренд № 6. Рослинні морепродукти 

Усе частіше в закладах з'являються рослинні вироби, які імітують смак і текстуру риби й морепродуктів. Так деякі світові бренди випустили веганські креветки, сирий «тунець», сашимі «лосось» і сашимі «тунець». І цей тренд буде тільки зростати.

  • Тренд № 7. Рослинна курка

Рослинні нагетси зі смаком і текстурою курки стають набагато популярнішими за інші види веганського м'яса. На світовому ринку є приблизно 50 виробників такої курки, і закладам є з чого вибирати. Такий бум можна пояснити підвищеними цінами на справжню курку. Фастфуди все частіше тестують їх на локальному ринку, а іноді й у всій мережі. У 2022 році експерти очікують, що веганських нагетсів у ресторанах стане набагато більше.

 

  • Тренд № 8. Різноманітні гриби

Ще один рослинний замінник м'яса в 2022 році — різноманітні гриби: намеко, порсіні, шиітаке, гливи, шампіньйони тощо. Цей продукт достатньо ситний та смачний, а також імітує м'ясистість тваринних продуктів. Саме тому їх можна використовувати як головний інгредієнт страв. Також із грибів роблять рослинний бекон і котлети для бургерів.

 

  • Тренд № 9. Насіння замість горіхів

Шефи світових ресторанів розширяють набір багатих на жири інгредієнтів, але замість горіхів усе частіше використовують насіння. Це може бути насіння соняшника, гарбуза, льону або коноплі. Кожен із цих продуктів дає нові смаки й текстури. Також із насіння можна робити пудинги, рослинне молоко та заправки.

 

  • Тренд № 10. Корейські кукурудзяні хотдоги

Світом ширяться нові страви корейської вуличної їжі та одна з них — кукурудзяні хотдоги. Korean Corn Dogs або K-Dogs — це сосиска в густому клярі з пшеничного борошна на паличці, яку додатково занурюють у щось хрустке. Це може бути картопля фрі, хлібні кубики, локшина рамен, чипси або навіть шматочки свинячого шлунка. Для людей, які не їдять м'ясо, замість сосиски, використовують рибну котлету.

 

  • Тренд № 11. Корейські яєчні сендвічі

Ще один тренд із Сеулу — яєчний сендвіч, що готується зі скибок хліба, обсмажених у вершковому маслі, з яйцем та іншими начинками всередині. Ними можуть бути манго та норі, курка теріякі, песто з тунця тощо. Такі сендвічі вже активно продаються на вулицях Гонконгу, Сінгапуру, Лос-Анджелеса та деяких канадських міст.

Які зміни чекають на напої?

  • Тренд № 12. Напої з низьким вмістом алкоголю

У 2021 році набули популярності слабоалкогольні коктейлі та моктейлі. Цього року цей список має поповнити винний продукт Piquette. Це вино, створене з вичавлених продуктів, що залишилися від виноробного процесу. У результаті виходить винний напій із низьким рівнем міцності, водночас не повністю безалкогольний.

 

  • Тренд № 13. Картопляне молоко

До списку альтернативних видів молока потихеньку приєднується неочікуваний напій — картопляне молоко. Його продають у деяких частинах Європи та Китаю. Таке молоко готують з самої картоплі та води, у якій її обробляють. Картопляне молоко вигідне для закладів, бо не містить алергенів, дешеве у виробництві та екологічніше для навколишнього середовища, ніж інші молочні альтернативи.

Які зміни чекають на внутрішню роботу закладів?

  • Тренд № 14. Увага до безпеки 

Роки пандемії повпливали на гостей світових закладів так, що чистота всередині закладів стала дуже важливим чинником. У дослідженні OpenTable 72 % відвідувачів вказали сувору політику прибирання в ресторанах як фактор, який змусить їх почуватися в безпеці після пандемії. 

Тому в 2022 році українським закладам слід підтримувати стандарти чистоти й безпеки: регулярно прибирати, мати на столиках антисептики, надавати в місцях спільного користування маски. Також закладам слід розказувати про всі карантинні заходи у своїх соціальних мережах або всередині закладу. Так більше гостей дізнається про безпечні міри та зможе зробити вибір на користь такого ресторану.

 

  • Тренд № 15. Скорочений графік роботи закладів

Оскільки багато ресторанів зменшили кількість людей у команді, то деякі з них скорочують кількість робочих годин або навіть днів. Усе більше закладів Європи та світу тепер працюватимуть по 6, 5, а іноді й по 4 дні на тиждень. Особливо це стосується вишуканих ресторанів та fine dining. 

 

  • Тренд № 16. Штрафні санкції через скасування броні

Оскільки деякі заклади стануть працювати менше годин на тиждень, візит до них автоматично стане ціннішим. Тож для того, аби забезпечити повну посадку, вони можуть посилити політику скасування. Наприклад, ресторан може брати передплату за бронювання й не повертати її через відсутність гостей у зазначений час.

Які зміни чекають на способи просування закладів?

  • Тренд № 17. Ресторанний мерч

Багато закладів зрозуміли, що мерч може стати додатковим джерелом доходів під час мінливих періодів. Тому ми бачимо тенденцію для створення ресторанного мерчу: футболок, шоперів, екочашок. Окрім доходу, це відмінний спосіб додатково підвищити впізнаваність бренду. Однак такий мерч має бути дійсно цікавим і креативним, аби лояльні гості захотіли його придбати.

 

  • Тренд № 18. Колаборації шефів із різних закладів

Ще одна позитивна тенденція нового року — спільні заходи та вечері від шефів із різних закладів міста й навіть країни. Шефи влаштовують вечері, створюють дегустаційне меню та залучають сомельє. Такі колаборації розважають гостей. А найголовніше — об'єднують авдиторії декількох закладів, створюючи їм додаткову рекламу. Також дружба й співпраця між шефами розвиває українську гастрономію, що є надзвичайно важливим для нашого ринку.

Ці тенденції вже активно розвиваються у світі, а деякі з них вже дійшли до України. Тому, якщо ви хочете зробити свій заклад або меню більш актуальними, зверніть увагу на нові тренди 2022 року. Сподіваємося, що ці ідеї стануть корисними для вашого бізнесу.