Можна збільшити продажі закладу й одночасно підвищити зацікавленість персоналу в цьому, якщо ввести премії за продажі стратегічно важливих позицій. Їх можна нараховувати так:
— додаткові бонуси за продажі елітного міцного алкоголю, вина, авторських десертів або сезонних страв, наприклад: 30 грн за кожну продану пляшку вина, 5 грн від кожного проданого десерту тощо;
— відсоток від чека певного розміру, наприклад 5 % від чека, який становить не менше 1000 грн.
- Премії за досягнення мети
Персонал може отримувати матеріальну винагороду за виконання певного завдання. Для цього потрібно встановити чіткі KPI: винагорода сумою 200 грн за кожні продані 15 авторських коктейлів, премія 1000 грн за кожні продані 10 пляшок елітного вина тощо. Головне в цьому методі — піднімати планку поступово й встановлювати реалістичні цілі, щоб працівники не втратили ентузіазму.
- Премії за колективні змагання
Для цього способу колектив слід розділити на групи й оцінювати спільний результат. Наприклад, зміна офіціантів, що продадуть найбільше страв із сезонного меню, отримає бонус 1000 грн. Або працівники кухні отримають премію у розмірі 1500 грн, якщо виконають показники по фудкосту за певний період. Такий спосіб слід вводити в командах із приблизно рівним темпом роботи, щоб не спричинити конфлікти всередині групи. У цьому разі заохочення пробудить дух змагання й втягуватиме персонал у гру.
Щоб персонал не зупинявся на поставленій меті, заклад може встановити премії за різні рівні продуктивності. Так команда може отримувати бонус 1000 грн за перші 10 проданих пляшок вина за зміну або тиждень, 1500 грн — за наступні 10 пляшок, і 2000 грн — за ще один десяток. Більші суми сприятимуть продуктивності.