Це включає збір
дозвільних документів, таких як:
- Заява до місцевої адміністрації з проханням надати дозвіл.
- Документ, що підтверджує право користування земельною ділянкою або приміщенням.
- Проект організації території, що враховує всі норми безпеки, санітарні та пожежні вимоги.
- Погодження з МОЗ та пожежною інспекцією.
Законом передбачена адміністративна відповідальність за ст. 152 КУпАП України — від 850 грн до 1700 грн за відкриття таких майданчиків без дозволу. Крім того, за порушення будівельних норм і стандартів передбачена адміністративна відповідальність за ст. 96 КУпАП — від 3400 грн до 5100 грн. Порушеннями вважаються: встановлення відкритого (літнього) майданчика без відповідного дозволу, невідповідність відкритого (літнього) майданчика вимогам Порядку розміщення майданчиків (затверджений Розпорядженням КМДА № 2027 від 07.11.2013) та задекларованому зовнішньому вигляду.
Якщо уповноважені співробітники Управління контролю за благоустроєм Департаменту міського благоустрою виявлять порушення на літньому майданчику, вони можуть видати власнику припис про усунення цих порушень протягом вказаного терміну або вимагати самостійно демонтувати майданчик. У разі необхідності, Управління може здійснити демонтаж за рахунок міського бюджету, а потім стягнути витрати з власника майданчика. Також виявлені невідповідності можуть стати підставою для раннього анулювання дозвільних документів».
Важливо уникати таких порушень, як:
- Відкриття без належних дозволів.
- Порушення умов дозволу, наприклад, перевищення допустимого рівня шуму або роботи поза встановленими годинами.
- Недотримання санітарних та пожежних норм.
- Використання майданчика для проведення несанкціонованих заходів.
Щодо режиму роботи, то зазвичай він регулюється місцевими нормативами та може залежати від розташування закладу відносно житлових будинків. Зазвичай, тераси працюють до пізнього вечора. Але враховуючи ситуацію в Україні, потрібно також мати на увазі, щодо роботи у комендантську годину та під час тривоги. Законодавство не передбачає закриття або припинення роботи відкритого (літнього) майданчика під час повітряної тривоги й, відповідно, не передбачає примусової евакуації. Однак у разі загибелі чи поранення людей адміністрацію відкритого (літнього) майданчика можуть притягти до кримінальної відповідальності за ст. 367 ККУ (службова недбалість), ст. 270 ККУ (порушення встановлених законодавством вимог пожежної чи техногенної безпеки), ст. 271 ККУ (порушення вимог законодавства про охорону праці). 11 липня 2022 року у Верховній Раді України був зареєстрований законопроєкт №7546, який пропонує запровадити кримінальне покарання для бізнесу за ігнорування норм цивільного захисту, зокрема й повітряної тривоги. Зараз цей законопроєкт перебуває на опрацюванні в уповноважених комітетах Верховної Ради України.
Крім того, потрібно врахувати, що відкритий (літній) майданчик не входить до переліку місць, визначених ст. 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення», де заборонено куріння. Водночас курити на відкритих (літніх) майданчиках дозволяється, якщо вони не мають стін і накриття, а також за наявності позначки «Місце для куріння».
Вимоги до обладнання та дизайну:
- Меблі та обладнання мають бути безпечними та зручними для відвідувачів.
- Інтер’єр має враховувати можливість швидкої евакуації в разі надзвичайних ситуацій.
- Усі елементи декору та обладнання мають відповідати естетичним нормам, створюючи привабливий зовнішній вигляд та вписуючись у загальний ландшафт.
Ще однією особливістю, на яку слід звернути увагу, є вимоги до облаштування дитячої зони на терасі. У п. 2.8. Порядку розміщення майданчиків ідеться, що в межах відкритих (літніх) майданчиків можуть бути встановлені лише столики, крісла, лавки, світильники, декоративні елементи, парасольки, урни для сміття, квіткові та ландшафтні композиції, спеціальне обладнання для регулювання температурного режиму, холодильне обладнання. Отже, облаштування дитячої зони на відкритому (літньому) майданчику не дозволяється.